Title

Weet je het zeker?

Forum Dierenverzekering, wel of niet doen? (10)

Dierenverzekering, wel of niet doen? (10)

Monica 
Citaat | 9 jaren geleden
edited by

Ik zou graag willen weten wat anderen over dierenverzekeringen vinden. Toen Minna haar ongeluk had vroeg ik mij af als ik haar had moeten verzekeren of niet. Maar mijn man zei dat het geen zin had, want er zijn altijd van die regels. Volgens hem hadden wij toch niets de verzekering gekregen omdat “iemand een raam open had gelaten” dus “eigen schuld”.

Erik’s nicht vertelde ook dat zij een verzekering had voor haar hond. Die had zij laten castreren, maar de dierenarts had iets verkeerds gedaan want later is de hond heel erg ziek geweest. Het ging heel veel bloeden en hij moest zelfs een paar keer geopereerd worden. Het werd duur, en hun kregen niets terug van de verzekering omdat het het gevolg was van de castratie en dat neem je zelf een keuze om te doen.

Dus de vraag is als een dierenverzekering een goed idee is of niet. Ik denk persoonlijk, dat in plaats van misschien 15 euro of zoiets per maand betalen aan een dierenverzekering, dat ik liever 15 euro extra per maand op mijn spaarrekening doet in geval van dat je het een keer nodig heeft voor je dier.

Citaat | 9 jaren geleden
edited by

Ik heb het nooit gedaan een verzekering,
je kan beter wat geld opzij leggen elke maand!

Sandra 
Citaat | 9 jaren geleden
edited by

Ik heb het nooit gedaan een verzekering,
je kan beter wat geld opzij leggen elke maand!

Ik denk er hetzelfde over. Volgens mij bouw je dan heel snel zelf ook een reserve op en kun je eventuele grote rekeningen daarmee betalen. En als er niets gebeurd kun je het gewoon in je zak houden. Als je het aan zo´n verzekering had betaald ben je het kwijt.

Ook vraag ik me net als jouw man af of je niet allemaal van die vervelende ´regeltjes´ hebt. Zoals eigen risico en inderdaad de ´schuldvraag´ zoals bijvoorbeeld Minna´s ongeluk.

Van die nicht van Erik vind ik trouwens een heel vreemd verhaal. Als die dierenarts inderdaad iets fout heeft gedaan, waarom moet zij dan voor de kosten opdraaien??? Ik weet niet of ik dat geaccepteerd zou hebben...

Corrie 
Citaat | 9 jaren geleden
edited by

Ja, wat moet ik hier nu op zeggen, wij hebben wel een verzekering voor onze hond en hebben goede ervaring daar mee. Ike heeft epilepsie en krijgen het meeste vergoed.
De jaarlijkse inentingen niet.
Met Mango hadden wij geen verzekering en de kosten liepen aardig op (begrijpen jullie mij niet verkeerd wij hadden heel wat over gehad om Mango te redden van die vreselijke ziekte)
Dus onze ervaring is wel goed met een verzekering.

Ada 
Citaat | 9 jaren geleden
edited by

Ja wij hebben ook een verzekering voor de katten Want dat is het fijne er van nu Eden ze tandjes er uit zijn wordt alles vergoed .we hebben een fijne contact met de verzekering .ieder vijf jaar wordt hij verlengt .
en we hebben er ook een aanvullende verzekering er bij .dan weet ik dat ik goed zit .
Het is wel belangrijk vind ik want een dierenartsen zijn toch heel duur .
Nu in het belang van je dier doe het ook al is het nog zo moeilijk in deze tijd .
De hartelijke groetjes van kyralin

Citaat | 9 jaren geleden
edited by

Ik heb voor Snowy en Sally een verzekering afgesloten. Gizmo en Purdy zijn hier helaas al te oud voor. Ik heb tot nu toe de pech gehad dat ik vaak katten had die meerdere keren geopereerd moesten worden. Dit liep aardig in de centen.
Ik heb dit zeer zeker over voor mijn dieren, begrijp me goed. Maar nu met een gering bedrag per maand, heb ik de zekerheid dat het grootste gedeelte vergoed wordt. Als aanvullende verzekering heb ik tandheelkunde erbij genomen.
Ik vind het voor mijzelf een geruststelling.

Joan 
Citaat | 9 jaren geleden
edited by

Ik heb een folder meegenomen bij de dierenarts (een tijd geleden) en hij staat nog steeds in de brievenstandaard.
Toch denk ik er wel over om het te doen.
Ik kan zelf geld opzij zetten, maar voor je het weet begeeft je wasmachine het of moet je auto naar de garage (en alles komt altijd in drieën.... zul je net zien dat je geen muntje meer hebt.)
Ja, ik denk wel dat ik het ga doen.

Anja 
Citaat | 6 jaren geleden
edited by
Anja 

Deze vraag is nog steeds actueel. Er komen steeds meer van dat soort verzekeringen, en de dierenartsen kunnen steeds meer, en bieden ook steeds meer, maar wel tegen een prijs. Onze DA heeft een MRI scanner staan, maar 1 MRI onderzoek kost wel tussen de 700 en 1000 euro.

Ik ben lid van een Engels dierenforum waar bijna iedereen een verzekering heeft. Ik vrees alleen dat je heel vaak slachtoffer wordt van de kleine lettertjes, vaak worden aangeboren afwijkingen niet meeverzekerd, en dat is vaak waar je de meeste kosten aan heb. En vooral voor oudere katten en in huishoudens met meerdere katten loopt het flink in de papieren. Het komt nooit voor dat al je katten dure behandelingen nodig hebben, maar je moet ze wel allemaal verzekeren.

Dan kan je beter een aparte rekening nemen en daar elke maand een bedrag per kat opzetten. Als de nood dan aan de man komt, heb je al dat geld beschikbaar voor de kat die het op dat moment nodig heeft.

Ada 
Citaat | 5 jaren geleden

Als wij niet verzeker waren voor al onze katten en vooral nu dit met pancho in utrecht dan had dit mij een heleboel geld gekost .En ook toen hij in noordwijk lag .Als je een verzekering afsluit doe dit dan als ze nog geen jaar zijn .ik had pancho en baby nog niet eens ik heb hun gelijk al in laten schrijven .Heb het eerst gevraag of dit kon ja hoor gen problemen .Naderhand heb ik het met al mijn katten zo gedaan je ben veel goed koper uit .Hier zijn ze gelukkig allemaal verzekerd .het is nog wel veel geld hoor .maar ik ben nu heel blij dat wolter en ik het gedaan heeft .

Astrid 
Citaat | 5 jaren geleden

Ja daar dacht ik ook aan met Pancho en Vashti hopelijk hebben ze een goede verzekering want dat zou me anders een rekening zijn!!!
Gelukkig ben je verzekerd

Je moet ingelogd zijn