Title

Weet je het zeker?

Forum Bombay info (6)

Bombay info (6)

Chaar 
Citaat | 6 maanden geleden

hallo iedereen,

Een kleine maand geleden is mijn kater en beste vriend baloe doodgereden, ik ben er het hart van in en heb het enorm moeilijk met het verlies van mijn lieverd.

Baloe was een kitten van een britse korthaar en kruising karthuizer en huiskat, zijn karakter was alles wat ik in een kat zocht behalve dat hij heel graag tijdens de dag ging jagen, dan bracht hij altijd souvenirs mee voor ons. Ik heb al mijn hele leven katten gehad voornamelijk gewone huiskatten, maar nu ben ik op zoek naar een echte binnenhuis kat mijn oog is op de bombay gevallen omdat de karakter omschrijving mij het meest aanspreekt.

Zijn er hier mensen die deze fokken in belgie of redelijk dicht van belgie of nederland?

Mensen die ervaring hebben met bombay en deze willen delen?

Groetjes

Het spijt me heel erg van je zoete Baloe. Mijn diepste sympathie.

Ik ben bang dat ik je hierin niet kan helpen, want ik ben voor de Verenigde Staten. Maar ik wilde je gewoon vertellen dat het me spijt voor je verlies. Het is altijd moeilijk om een dierbaar familielid te verliezen. X X

Astrid 

Wat verschrikkelijk voor je dat Bombay is overleden. Omdat we zoveel van ze houden is het verdriet en gemis heel groot. X

Ik ken wel het karakter van de Britse korthaar maar niet van de Bombay.

We hebben wel iets over de Bombay kat in onze katten rassen wikipedia. Er staan alleen algemene dingen in. Misschien vind je het leuk om er nog meer over te schrijven.

https://unitedcats.com/nl/cat-breeds/bombay

Een goede cattery vinden is heel moeilijk. Er zijn er veel meer die maar gewoon fokken voor het geld dan dat ze echt gaan voor de goede conditie van de kat.

Als je ergens gaat kijken ga er dan in ieder geval heen zodat je de condities kan zien en de moeder poes.

Het enige wat ik voor je kan doen is je in contact brengen met iemand hier op UC. Zij heeft lang een cattery gehad voor Ragdolls en ze kan je precies vertellen waar je op moet letten. Wat voor controles de moederpoes bijvoorbeeld heeft gehad en welke bloedgroepen je bijvoorbeeld wel en niet kan gebruiken om samen mee te fokken. De leeftijd van de moeder is bijvoorbeeld ook belangrijk, vaak fokken ze al met katten die nog geen jaar oud zijn. Je moet pas gaan fokken als ze een jaar of 3-4 zijn en maximaal 1 nestje per jaar.

Zij is nu gestopt met de cattery maar als je haar katten bekijkt dan zie je meteen hoe goed zij gefokt heeft. Zij ging ook altijd naar shows dus misschien weet zij nog welke fokkers er zijn in Nederland en Belgie en waar je op moet letten.

Ik zal ze mailen dat ik jou naar haar hebt gestuurd.

Dit is haar profiel:

https://unitedcats.com/nl/user/Kyralin

Je kan een mail sturen via de optie "stuur kattenpost" dat is aan de linker kant onder de profiel foto en kado geven etc.

Succes Astrid X

Astrid 

Ik vergeet nog als je wil kan je Baloe ook op UC zetten. Hier zijn onze overleden vrienden net zo belangrijk als onze levende. Dat kan via de optie voeg kat toe. Het hoeft niet natuurlijk maar het mag altijd. Je kan dan ook de geboorte datum invullen en de datum van overlijden.

Kijk maar naar mijn profiel bijvoorbeeld bij Mickey en Simba dat zijn mijn overleden katten en daar staat een regenboogje bij.

https://unitedcats.com/nl/user/astridpeeters/cats

Astrid 

Ik stuur je een mail met alle informatie die ik heb van Kyralin (Ada)

Ada 

De Bombay is een lakzwarte kat met een sterk glanzende vacht die que bouw het meeste doet denken aan een burmees Helaas komt de Bombay niet veel voor ,zeker in Amirika daar zijn de grote lijnen .Het zijn hele rustige fijne huis genootjes ze kunnen ook heel goed met honden over weg wel hebben ze veel behoefte aan gezelschap en aandacht ze kunnen moeilijk alleen blijven .Altijd eerst goed na denken dit vind ik erg belangrijk voor de beesten .liefde en knuffelen en goed eten .lieve groetjes van ada .X

Je moet ingelogd zijn